15 Şubat 2012 Çarşamba

Yardım Elini Uzat Senin İçin De Bir Tabak Kıralım


Malumunuz, komşumuz Yunanistan son zamanlarda zor bir süreçten geçiyor.  Biz de ülke olarak bu yollardan geldiğimiz için Yunan Halkı’nı ne kadar sıkıntılı günler bekliyor, az çok tahmin edebiliyoruz.  Allah kolaylık versin. Avrupa Birliği’nin Yunanistan’a vermeyi planladığı ikinci yardım paketinin tutarı 130 milyar Euro. Bu paket nasıl bir paketse artık Yunanistan’dan taviz üstüne taviz isteniyor.
Yunan Politikacılar daha önce kaymağını yedikleri Avrupa Birliği Yardımları’nı halklarına ödetmeye hazır. Yardım adı altında alacakları 130 milyar Euro’nun yeri bence çoktan hazırdır. Nasıl bir yardım bu yardım biraz derine inersek: Afrika’da her gün hayatını kaybeden yüzlerce çocuk bu yardımdan payını alsa üniversite mezunu olur. Dünyada açlık çekenlerin, evsizlerin sayısı bu yardımla azalabilir. Hepsini kenara bırakalım. Dünya üzerinde 7 milyar nüfus olduğunu varsayarsak, bu parayı eşit dağıttığımızda, kişi başı 18 Euro 57 Cent düşüyor.  Biraz da olumlu düşünmek lazım. Dünya süt liman olsaydı 174.200 Adet Bugatti Veyron alabilirdik. Nasıl bir yardımmış bu yardım.
Oysa bu yardımı verecek olanlar da alıp paylaşacak olanlar da şu an bunları düşünmüyor. Bu nasıl bir yardımsa daha gelmeden 15.000 memur işten çıkarılıyor. Yardımdan sonra 150.000 insanın işine son verilmesi planlanıyor. Yaklaşık yarım milyon kişiyi anında sokaklara döken bir yardım bu. Yunan Parlamento Binası’nının etrafını savaş alanına çeviren, Atina’yı cayır cayır yakan. Açlara aç evsizlere evsiz ekleyen ne güzel bir yardım 130 milyar Euro.
Şu ana kadar bahsettiğim bütün kaosu unutun. Bu kriz ne zaman biter emin değilim. Emin olduğum tek bir şey var. Komşu ülke bu olayları iyi de olsa kötü de olsa atlattığı zaman;  Rum Tavernaları gene dolup taşacak. Yardım kisvesi altında, halkı ezerek, alınan bu paraları paylaşanlar keyfine bakacak. Ülkemiz krizi yaşarken Boğaz’da havai fişekler atılmamış mıydı? Aynı durum söz konusu.
Tüm bu olayların üzerine tepkisiz kalmayalım. Biz de bir yardım kampanyası başlatalım derim. Sloganı ‘’ Yardım elini uzat senin için de bir tabak kıralım…’’.

2 yorum:

  1. Bence tüm halkımızla birlikte sirtaki yapalım :D

    YanıtlaSil
  2. Taviz ver Yunanistan.Yardım paketini al ve boynuna halka taktır:)

    YanıtlaSil