23 Şubat 2012 Perşembe

Adem ve Havva


Facebook facebook. ''Neden Facebook'ta yoksun? ben Face'deyim sen de gel'' derlerken, girdim Face'e girdim sonunda. Bir arkadaş ekledim, profilimi güncelledim. Hoop tanıdığınızı sandığımız kişiler listesi. Klik bir kişi daha ekledim. Üç , beş derken, olasılığa olasılık eklendi; Şu' nu tanıyor olabilirsin, Bu' nu tanıyor olabilirsin çoğaldı gitti.

Güzel bir olay. Eski arkadaşlarımız orada. O, Şu, Bu. Ekle ekle bitmiyor. İşin ilginç yanı farklı ortamlardan tanıdığım şahısların da arkadaş olduklarıydı. Şu Bu ile arkadaş, Bu O'nun  arkadaşı. Bu O' na dönüyor, eyvah başım dönüyor, bana o anda ekleme yeter. Tam nefes aldım trink Şu sizi arkadaş olarak eklemek istiyor. Ayıp olmasın kabul et. Atlattım derken ''Şu'' nun tanıdığı Bu' yu tanıyor olabilirsiniz...

Sadede gelmek istiyorum. Herkes birbirini tanıyor. Peki yan komşusunu tanıyor mu acaba? Sanmam. Komşuluk olayı bitti artık. Çok nadir. ''Ev alma komşu al'' dönemi kapandı. ''Komşu alma face al'' devri başlamış. Herşey sanal. Oturup  bir çay içelim. Takıl okey çevirelim devri bitti. 16 yaşında gençler ellerinde telefon Face'te. ''Kızım ne yaptın okulda?'' ''Hiç''

Bir zamanlar Beta Kaset videolar vardı. Popülerdi. Sonra o geçti VHS ler revaçta oldu. Video marketler mantar gibi çoğaldı. İnsanlar evlere toplaştı Van Damme izlendi, karete coştu.Temas vardı temas. Şimdi ne temas var ne sohbet. Dancall araç telefonları çıktı video bitti. Cep telefonu çıktı araç telefonu demode oldu. Şimdi akıllı telefonlar Face var. Face var ama Face to Face yok. İki kelime edemiyoruz karşılıklı. Eller sürekli tuşlarda. O, Şu'yu Bu O'yu tanır tabii herşey sanal ve kolay. Adem ve Havva Face'te tanışsalardı zor tanırdık birbirimizi. O zaman Face zor olurdu olay.

3 yorum:

  1. DURUMDAN RAHATSIZ OLUYORMUŞSUN GİBİ BAHSETMİŞSİN AMA NEDEN?FACE'TE ÜYESİN BE ADEM OĞLU ...BEN ARKADAŞLARIMLA BU FACE YÜZÜNDEN BİR ARAYA GELİP OTURUP SOHBET EDİP GÜNLÜK YAŞANTIMIZDAN KONUŞAMIYORUZ.NEDİR?ABİ BU MERAK SÜREKLİ BİRİNİ DÜRTMEK VEYA ONUN FOTOLARINA BAKMAK KENDİSİNİ GÖRMEK GİBİ OLABİLİR Mİ?KEŞKE DEĞER YARGILARIMIZI YOK ETMESEK AMA GÜNÜMÜZ ŞARTLARINDA NE MÜMKÜN.

    YanıtlaSil
  2. Olamaz tabi. Yazıda onu vurguluyorum ama dediğin gibi yenik düştüm. Yurtdışında birçok arkadaşım var. Onlarla iletişim kurabilmemin en ekonomik yolu. Ben de Face te olmaktan gurur duymuyorum. :(

    YanıtlaSil
  3. Komşuluğun bitmediğini işten ayrılıp evde otrumaya başladığımda gördüm. Karşı komşum ve alt komşularımla birbirimize çat kapı gidecek kadar yakınlaştık, belki bunda yaşları yakın çocuklarımızın olmasının da katkısı var. Ama neticede çalışırken bu tür bir hayata uzaktım, onlar da... Facebook ise, bence eski arkadaşları bulmak açısından güzel, ama arkadaşlıkları gerçeğe dönüştür(e)medikten sonra sanal kalmalarını izlemek garp ve anlamsız...

    YanıtlaSil