23 Şubat 2012 Perşembe

Lezzet Sırları


Hiçbir zaman mutfağa sıkılarak bunalarak offf bugün ne yapıcam diye girmemişimdir. Her zaman yeni tatlar,farklı görsellikler yakalamaya bayılırım. Küçüklükten gelen bir heves olsa gerek. Annem de çok güzel yemekler yapardı ve ben onu izlemeye bayılırdım.  Ahenkle yemekler yapıp onları sunarken öyle bir süslerdi ki sanırsınız yemeğe çok özel birisi gelecek. Halbuki sadece aile bireyleri var evde aksam oturup ailecek yemek yiyeceğiz.

Geçen gün keşvettiğim lezzetler elma, ayva, kök zencefil, toz zerdeçal ve ıspanaktır. Geçen gün zeytinyağlı kereviz yapıyordum. Portakalın suyunu, kerevize eklemek için, güzelce sıktım. Kerevize limonda koyacaktım ki aklıma evdeki ekşi,sarı,sert elmalar ve toz zerdeçal geldi. Elmaları küçük küçük kestim ve erken hasat zeytinyağımla kavurduğum soğanlarımın içine ekledim.1 çay kaşığı da zerdeçal koydum ve zeytinyağlı kerevizi pişirdim. Aman Allahım dedik yerken, bu nasıl lezzet! Elmayı sonra kremalı mantarlı tavuk sotede de denedim o da muhteşem oldu.
                                                
Geçtiğimiz  gün gene ıspanakları yıkadım, doğranmış kök zencefil ve küçük doğranmış ekşi elmalarla birlikte, ıspanakları haşlamadan çiğ çiğ salata yaptım. Nar ekşisini ve erken hasat zeytinyağını da üzerine döktüm. Bir deneyin lütfen şiddetle tavsiye ediyorum… Lezzeti yakalamak için tatları hayal edin yeter eminim siz de farklı lezzetler yakalayacaksınız. AfiyetleJ

3 yorum:

  1. Merve Hanım hoşgeldiniz. Merve Hanım, www.lezzetyapragi.com sitesinin de sahibi. Elinden geldiğince, özgün lezzetleri hayatterazisi.blogspot adresinden paylaşmaya devam edecek. Ayrıca blogumuzun sağ alt köşesinde bulunan fotoğraflardan size en lezzetli geleni tıklarsanız lezzetyaprağına erişebileceksiniz. Merve Hanım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim Uğur Bey,

    Sizinde kaliteli yazılarınızı okumaktan hem ben hemde lezzetyapragı sevenler çok mutlular.Sitemde sizin blogunuzun olması mutluluk veriyor bana.Bende size çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. ÇOK TATLISINIZ.DİYALOGLARINIZ NE HOŞ OKUYUNCA İNSANIN YÜZÜNDE TEBBESSÜM OLUYOR.İYİ YAYINLAR.

    YanıtlaSil