Bu defa, ilgili aya ilişkin düzenlenen aylık prim ve hizmet belgelerinin tamamının onaylanmasının ardından 6111 sayılı kanun numarasından düzenlenen aylık prim ve hizmet belgelerinde kayıtlı sigortalılardan dolayı 4447 sayılı Kanunun geçici 10.maddesi uyarınca hatalı bildirim yapılıp yapılmadığının işverenlerce kontrol edilebilmesi için "Prim Teşviklerinden Yersiz Yararlanılmış Dönemler" linkine "Cari Dönemler" başlıklı menü eklenmiştir.
Bu menü vasıtasıyla; işlem tarihi itibariyle hem aylık prim ve hizmet belgesi verme süresi hem de prim ödeme süresi sona ermemiş aylara ilişkin 6111 sayılı kanun numarasından verilen belgelerde kayıtlı sigortalıların kontrolü yapılabilecektir.
Buna göre,
-Bildirge verme süresi sona ermemiş aya ilişkin düzenlenen 6111 kanun numaralı bildirgede hata olması halinde ilgili aya ilişkin bildirge verme süresi sona ermeden e-bildirge üzerinden gerekli düzeltme işlemi yapılabilecek,
-Bildirge verme süresi sona ermiş ancak prim ödeme süresi sona ermemiş aya ilişkin düzenlenen 6111 kanun numaralı verilen bildirgede hata olması halinde ise işyerinin bağlı olduğu sosyal güvenlik il müdürlüğüne/merkezine başvurularak gerekli düzeltme işlemi yapılabilecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder