2 Temmuz 2020 Perşembe

Motosiklette Güvenli Sürüş

Bugün motosiklette güvenli sürüş ile ilgili deneyimlerimi paylaşmak istedim. Kimseyei yavaş git yumuşak kullan gibi terimler kullanarak sıkmak niyetinde değilim. Zamanınıza göre siyah baskılı bölümleri de okuyup ilginizi arttırabilirsiniz.

Güvenli Sürüş:

Motosiklette güvenli sürüş sadece sürücülük yeteneklerinize bağlı değildir. Motosiklette doğru ekipman kulanmak en önemli konudur. Bu nedenle motosikletinize ve kullanım özelliklerinize göre ekipmanı tercih etmelisiniz. Uzun yolculuklarınızda güvenliğinizi arttırmak için kapalı bir kask, yaz aylarında orta süreli yolculuklarda çenesi açılabilen bir kask ya da kısa kullanım yavaş sürüşlerinizde açık bir kask tercih etmeniz mühimdir. Uzmanlar tarafından kapalı kask kullanımı önerilse de, kısa mesafe sürüşlerde ve şehiriçi trafiğinde bu tür kasklar konforunuzu önemli derecede düşürerek, dikkatinizin dağılmasına da neden olabilir. Unutmayınız ki kask kullanımı motosiklet kullananlar için güzel ülkemizde yasal bir zorunluluktur. Kask yanında gene mevsime uygun montunuzun ve eldiveninizin olması da daha güvenli sürmenize olumlu katkıda bulunacaktır. Dizlik kullanılması da kaza anında ya da dizinize çarpan cisimler olduğunda yaralanmanızı büyük ölçüde engeller. 

Yola çıkmadan önce motosikletinizin lastik havalarını fiziksel durumlarını kontrol etmeniz, sıvı soğutmanız varsa sıvı seviyesinin yerinde olduğundan emin olmanız gereklidir. Yağ çubuğu ile yağ seviyenizi de kontrol etmeniz yolda kafanızda oluşacak dikkat dağıtan soru işaretini yok edecektir. Bu kontrollerin ardından güvende olduğunuzu bilerek sürmek sizi kararsızlıklardan kurtaracaktır.

Her yola çıktığınızda, tecrübeniz artsa da kendinize olan güveninizi unutun. İstatistiklere göre motosiklet kazaları en çok ilk kilometrelerde yaşanmaktadır. Kendinize güven yerine dikkatinizi arttırmanız, daha çok motosikletten soğutan, adele ve kemik zedelenmelerinden kaçınmanızı sağlayacaktır.

Sürüşe geçtiğnizde unutmayacağınız bir konu var. Tüm araba sürücüleri motosikletler için birer kördür. Araba sürenlere görme engellilerine yaklaştığınız gibi şevkatle yaklaşınız. Bana ilkel gelen 4 tekerlekli araçların cam kenarlarında direkler mevcuttur. Bu direkler araç sürücülerinin görüşünü engelleyerek sizi görme şansını düşürür. Ayrıca motosiklet kullanmayan diğer araç sürücüleri psikolojik olarak denkleri ya da daha büyük araçları tehtid olarak gördüğünden motosikleti görmezden gelebilirler. Sürüşünüzde bunları dikkate alarak araçlarla mesafenizi kormanız tavsiye edilir.

Bunun haricinde ani duruşlarda ya da kırmızı ışıklarda dururken, küfür yeme riskine girsek de, araçların arasına geçerek durmanız sizi arkadan gelecek istenmeyen darbelerden koruyacaktır.Trafikte seyrederken aynı hızla yanyana giden iki araç arasına girmek son derece tehlikeli ve yanlıştır. Bir aracın diğerine yaklaşma durumunda arada kalırsanız kontra hareketini uygulayarak kaçma şansınız sıfırdır.

Şeridinde gidemeyen araç sürücüleri genelde cep telefonlarını kullandıkları için insan hayatını tehlikeye atmaktadır. Cep telefonu kullanan sürücüleri bir tinerciye yaklaşıyormuşçasına dikkat ederek mümkün olduğu kadar uzağından geçiniz.Unutmayınız ki bu sürücüler zekalarını normal bir zeka seviyesine çıkarabilmek için ellerindeki telefonlara muhtaçtırlar.

Taksicilerin çoğunun araçlarında sinyal kolunu kullanmadığını bilirsiniz. Taksiler ikinci elde kaç kilometre olduğuna bakılmaksızın "sinyal kolunu kullandın mı" sorusuna bağlı olarak satılır. Sinyali daha az kullanılan taksinin satılma şansı yükselir. Şaka bir yana taksiciler bütün gün direksiyon salladıkları ve birçok insan tipine katlandıkları için tahmin edilmesi zor manevralarıyla motosiklet sürücüsü için tehtid unsurudur. Onlara kibar davranarak, gerekirse esprilerle takılarak yaklaştığınızda uyarılarınızın başarılı olduğunu göreceksiniz. Onlara her an yolda motosikletli görürüm sıkıntımı atarım imajı veriniz.

Virajlara girerken ara sokaklarda frene basmaktansa motosikleti gaz ile kontrol altına almak (gazı azaltarak ya da kontrollü gaz keserek arttırararak) hem yakıt tüketiminiz olumlu katkıda bulunacak hem de durmanız gerektiğinde daha yere oturur daha güvenli fren yapmanızı sağlayacaktır.

Umarım bu bilgiler size yardımcı olur ve daha uzun yıllar birlikte sürmemize imkan tanır. Hepinize güvenli sürüşler diliyorum. Tekerinize taş değmesin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder