4 Kasım 2016 Cuma

YAMAHA X MAX 250 ile KAZA NOTLARI

Geçtiğimiz günlerde başıma gelen küçük kaza ve bu kazanın notlarını, faydalı olacağına inandığımdan, sizlerle paylaşmak istiyorum.

Kazadır anlık ama alabileceğimiz önlemler çok. İki gün önce zemin kuruyken yaşadığım küçük talihsiz olay şöyle gerçekleşti.

Yıldız Teknik Üniversitesi'nden çıkıp Güngören istikametine seyrederken son ışıktan sağa doğru döndüm. Süratim arttığında önümde bulunan ve yukarı doğru S viraja girmeden yerde bulunan ince beyaz katmanı farkettim. Hafifçe gaz kestim. Viraja 55 km civarında girdim. Sağa dönerken motorun arka kısımdan kaydığını farkedip kontra hareketi ile arkanın kaymasına engel oldum. Gazı daha da azalttım. Sol dönüşe geçtiğimde motorum önden kaymaya başladı. Arkamdan araçların geleceğini düşünerek sağa doğru geçmeye çalışırken motor tekrar arka taraftan sola doğru kaymaya başladı. Tekrar kontra hareketi yaparak gözüme yüksek kaldırımı kestirdim. Yaklaşık 50 km ile motorumla ön yan kısımdan kaldırıma vurdum. Hemen sağ bacağımı kaldırıma attım çarpmanın şiddeti ile dizimi kaldırıma çarptım. Sol bacağımı sağa yatan motorun alt kısmına sürterek de olsa vücüdüm ve başım yere çarpmayacak şekilde kendimi kaldırıma attım. Şanslıydım.

Ekipmanlar:
Olay anında üzerimde bulunan ekipmanlar ve faydaları şunlardı. Dizliklerim olduğu için kaldırıma vurduğum dizim zedelenmekten kurtuldu. Sol dizliğimin paçalığı uyluk kemiğimi korudu ancak, sol bacak kasımın zedelenmesini engelleyemedi. Deri ceketimin altındaki zırh çarpma anında bana ayrı bir güven sağlayarak soğukkanlı hareket etmemi sağladı. Kaskım olmasına rağmen kafamı yere çarpmadım ama çarpsaydım büyük bir tehlikeden korunmuş olacaktım. Korumalı eldivenler ellerimin zarar görmesini kesinlikle engelledi.

Hasar:
Gidonun alt kısmındaki sağ amortisör koruma demiri hafif çizildi. Jantımın kaldırıma sürten kısmında ince bir çizik oluştu. Sağ taraftaki bacak rüzgar koruma inanılmaz bir iş yaparak gerekliliğini kanıtladı. Rüzgar koruma silikon malzemeden olduğu için hem beni hem de motorumu çarpmanın etkisini adeta emerek hasardan korudu. Sağ alt sakal kırıldı. Alt koruma plastiği çizildi.

Kazanın Nedenleri:

1-Hafriyat kamyonlarından dökülüp, araçların üzerinden geçmesiyle incelerek asfaltı kaplayan ince kil tabakasının kayganlaşması.

2- Koltuk altı bagajımın arka kısmında bulunan ağırlık dengesini etkileyen, taşıma sınırı üzerinde ağırlığı bulunan çanta. (DİKKAT: X MAX KULLANIM KILAVUZUNDA BULUNAN  AĞIRLIK SINIRLARINA MUHAKKAK UYUNUZ). Bu çanta arka kısım kaydıktan sonra ağırlık noktasını geriye alıp ön kısmın geç toparlanmasına sebep oldu.

Kazanın Maliyeti:
Alt renkli sakal 250 TL ye değişti. Çiziklerin giderilmesi ve işçilik 100 TL ye mal oldu. Bacak rüzgar koruma yırtıldı ancak serviste çift taraflı bant ile tekrar yapıştırıldı.

Tavsiyeler:
X max kullanıcıları yüksek fiyatına bakmadan bacak rüzgar korumalarını taktırmalı. Bu korumalar silikon olduğu için çarpmanın şiddetini hissedilir dercede emerek hasarın engellenmesine yardımcı oluyor.

Kesinlikle, kullanım kılavuzunda bulunan, yükleme kurallarına uyulmalı. Bu kurallar motorun dengesi açısından çok önemli.

Kaza anında üzerinizdeki giyilebilir ekipmanlar tam olmalı. Dizliğim olmasaydı dizim ciddi derecede zedelenebilir, ellerim eldiven olmasaydı sıyrılabilirdi.

Kaza anında soğuk kanlılığınızı korumaya ve önlemlerinizi almaya çalışın.

Hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum. Saygılar.  

1 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun. Ekipmanların ne kadar önemli olduğu bir kez daha anlaşılmıştır umarız.

    YanıtlaSil