10 Ekim 2014 Cuma

HONDA PCX 150 ALTIBİN KM İZLENİMLERİ


Geçtiğimiz Temmuz Ayı'nda, Türkiye'ye sınırlı sayıda gelen, piyasadaki en yakışıklı scooter Honda PCX sahibi olma fırsatını elde ettim. Üç ayda toplam 6000 km yol yaptım. İzlenimlerimi size de aktarmak istiyorum.




Bu scooterı daha önceki modellerden ayıran en önemli özellik, ön tarafta ve arkada kullanılan led ışıklandırma sistemi olmuş. Tasarıma katkıda bulunan, fonksiyonel yapıyı daha da kuvvetlendiren, koltuktaki sürücü ve artçı arasında bulunan çıkıntının koltuğun alt kısmına yerleştirilmesi. Bu sayede daha önceki modellerde artçı yolcuyu rahatsız eden yapı ortadan kalkmış. Daha önceki yıllara ait modellerde bulunan kısa ön siperlik yerine daha uzun bir cam kullanılarak şık bir görünüm elde edilmiş ve ön rüzgara karşı direnç arttırılmış.

150 cc lik 13.6 hp güç elde eden su soğutmalı motor ile donatılmış scooter son derece rahat kullanılıyor. Yazılım güncellemesi ile 2014 öncesi 125 cc PCX ler ile hemen hemen aynı yakıtı tüketmesi motorun son derece verimli olduğunun göstergesi. 100 km de minimum 1.8 litre maximum 2.2 litre benzin tüketiyor. Son sürati hava ve yol şartları, katettiğiniz yolun uzunluğu ile değişebiliyor. Örneğin kısa mesafelerde kullandığınızda ( tek marşla 50 km ve altı) devir kesici 115-120 km hızda devreye giriyor. Tek marşta 50 km nin üzerinde yol katettiğnizde gene rüzgar ve yol şartlarına bağlı olarak, devir kesici 130-140 km arasında devreye giriyor.

Rodaj dönemi ilk 1000 km de hiç tam gaz yapmamanız ve 80-90 km hızın üzerine çıkmamanız motorun rodaj sonrası performansını farkedilir dercede arttırıyor. Üç ay içerisinde 6000 km ye gelen scooterımla en fazla 132 km sürate çıktığımı söylemek isterim ki bu sürat gerek şehiriçi gerekse şehir dışı sürüşlerinde oldukça başarılı. Daha önce PCX kullanıcılarından aldığım bilgiler lastiklerin yağmurlu havalarda çok kaydığı şeklindeydi ancak abartılacak birşey yok. Araç her iki tekerlekli cihazın yağışta kayacağı minimum seviyelerde. Dikkat edilmesi gereken en önemli durum kuru zeminden ıslak zeminlere geçişin olduğu virjlar ve metal logar kapakları.

Scooterda önceki modellere nazaran amortisörler biraz daha geliştirilmiş. Ön amortisörler sarsıntıyı daha az hissettiriyor. 75 cm uzunluğa sahip arka amortisörler sürücü için yeterli, artçı alındığında ağırlık arttığı için sertleşiyor ve yerdeki çıkıntılar daha fazla hissediliyor.

Bagaja ulaşıldığında, selenin birden bire kapanması gibi bir sorun artık bu yeni modelde yok. Sele iki kademeli oduğu için yarı açık pozisyonda takılı kalarak el sıkışması gibi yaralanmakara son verilmiş. Bagaj bölümündeki tek dez avantaj aydınlatma lambasının olmayışı.

Kadran son derece şık ve okunaklı. Güven hissi veriyor. Kilometre sayacının ortasında, saat ve yol bilgisayarı konumlandırılmış. Ekranda 1lt yakıtla gidilen ortalama uzaklık ya da 100 km de kaç litre tüketim olduğu bilgisi arasında geçiş yapılabiliyor. Yakıt göstergesi, toplam geçilen mesafe, günlük mesafe bilgileri bu ekranda mevcut.

Arkada kampana fren olmasına rağmen combi brake sayesinde duruşlar son derece güvenli ve kusursuz. ESP Akıllı aktarım sayesinde motorsiklet çizgisini korumayı başarıyor. Gaz keserek girdiğiniz virajlarda yaşanan çizgi sapması gaza hafif bir dokunuşunuzla stabilize oluyor.

İlk kez sahibi olduğum scooter, genelde son derece başarılı.130kg lik hafif sayılabilecek ağırlığına rağmen rüzgar direnci gayet yerinde. Bu scooter ı uygun fiyatı güvenliği ve konforu açısından herkese  tavsiye ederim. Yakıt  ve zaman tasarrufu da cabası. Teknik servis ücretleri gayet uygun.

1000 km rodaj sonrası 35 TL  4000 km bakımı 120 TL ye mal oluyor. (Temmuz 2014-Ağustos 2014)

6000 km ye gelen scooterımda önemli hiçbir sorun yaşamadım. 1500 km de direksiyon kilidiyle devreye giren otomatik marş kapağının bir iki kere takıldığını gördükten sonra, ilgili bölgeyi temizledim ve sorun ortadan kalktı.

Sorularınızı seve seve yanıtlayacağımı belirterek yazıma son veriyorum. Keyifli seyirler.


14 yorum:

  1. Selam öncelikle 2500 km de olan pcx 150 motorum 110 km geçmiyor.50 km stop ettirmeden yola devam etmeme ragmen 110 km de kalıyor.Konu ile ilgili daha detaylı bilgi verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. 50 km ustu tek Mars. 130 km Hız ciddimisinz gercektende

    YanıtlaSil
  3. Uzun ön cam siperlik önemi nedir sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış aylarında önünüzden gelen rüzgar ve yağışı önemli ölçüde azaltıyor.Konforlu kullanım sağlıyor.

      Sil
  4. Merhabalar bende Pcx 150 sahibiyim yeni aldım düzenli rodaj Yaptım fakat 130 km Hızı hiç görmedim 110 da kesiciye giriyor bu konuda ki Önerileriniz nedir

    YanıtlaSil
  5. İyi Günler bende 2014 beyaz Pcx 150 kullanıcısiyim 50 km den sonra kesici 130 da devreye giriyor diye yazmışsınız bunu çok merak ettim dogru kısa mesafede 110 geçmiyor ama

    YanıtlaSil
  6. Uzunda kesiciye geç girmis olması şaşırttı beni doğrusu
    Bizzat denediniz dimi

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar uzun yol yapmayı deneyiniz. Uzun yol da bir anda 130 görmeyi hedeflemeyiniz. Düşük devirlerden yavaş yavaş devir yükselterek denediğinizde son süratinizin mesafe uzadıkça açıldığını göreceksiniz. Normalde ve ani devir artışıyla çıkılan süratlerde 110 da devir kesicinin açıldığı doğrudur. 90-100 km uzun süre yol aldığınızda 110 u geçtiğinizi görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. Kardeşim sen en yakın göz doktoruna git bir an önce, zira km kadranını tam okuyamıyorsun . 2 yıldır PCX 150 kullanıyorum. 20000 km ye geldim, 110 km hız üstünü görmedim. Gördüm diyende büyük yalancıdır.

    YanıtlaSil
  9. Fikret Bey, rodajınız, gaz ayarınız ve hava şartlarına bağlı olarak değişebilir. Ben yaptım. kendi gözüme de güveniyorum. Youtube da videoları da izleyebilirsiniz. Üstelik 110 km geçememeniz ilginç. PCX 125 sahibi arkadaşım yanımda 113 km gördü.

    YanıtlaSil
  10. https://www.youtube.com/watch?v=o1LCjQ1PVMc

    YanıtlaSil
  11. https://www.youtube.com/watch?v=aYh8HUrfmcw

    YanıtlaSil
  12. Merhaba 150 cc pcx ile son hiz 112kmde varyator mili bittigi icin kimse gecemez gecen varsada gelsin gostersin her turlu iddaaya girerim motoru gelirim kontrol ederim cikariz yola 113 yapsin ne isterse

    YanıtlaSil
  13. abiler ben rodajını çok dikkatlice ayarladım ve şuan kendiminki gibi pcx150 leri rahtca geçiyorum ve çok serileşti yokuş aşğı biraz zorladım ve 130 gördü

    YanıtlaSil