16 Haziran 2020 Salı

Kim Hangi Yamaha X Max'i tercih etmeli.

Bildiğiniz gibi, dövizdeki artışlar vergiler motosiklet fiyatlarını uçurmuş durumda. Corona virüs etkileri ile toplu taşımayı da kullanmak istemiyoruz. Bu süre zarfında 2017 de almış olduğum Yamaha X Max 125 cc motosikletimi daha sık kullanmak durumunda kaldım. Nihayetinde bu motor üzerinde 17000 km sürüş deneyimim oldu.

2017 de aldığım motosikletimle ilgili daha önce de bu blogda bir yazım mevcut. Onun dışında sizlere büyük ağabeyleri ile bir kıyaslama sunmak istedim.

Son zamanlarda, gerek benzin istasyonlarında gerekse yolda karşılaştığım meraklı gözler bana "Ağabey 300 mü" sorusunu yöneltiyorlar. "Hayır 125'lik" dediğimde tepkiler, "Ağabey ne yaptın ya bu paraya değer mi"şeklinde genişliyor. Maalesef Türkiye'de hala kullanım amacına değil parasına göre tercihler yapıyoruz.

Öncelikle x max serisinin seleflerindeki Honda PCX Forza ,SYM Cruisym, SYM fiddle gibi motosikletlerle karşılaştırılamayacak kadar üstün olduklarını söyleyebilirim.Yamaha X max ürün yelpazesi tamamen günlük kullanıma yönelik ileri teknoloji ve hafif sportif ulaşım aracı serisi. Bu araçlar motosikletten alacağınız keyfi de optimal düzeyde sağlamakta. Durum fiyat performans konusuna gelindiğinde ise donanım olarak tamamen aynı olan X Maxler'de hangisini tercih etmeliyim kısmı ön plana çıkıyor.

Hacim performansları:
125 cc lik bir motordan 10,5 kw 12 nm güç alabiliyorsunuz.
250 cc lik ortanca ağabey 16,8 kw 24,3 nm güç üretiyor.
300 cc lik ikinci büyük ağabey ise 20,6 kw 29 nm güç üretmekte.
Buradan şunu anlıyoruz, üretici firma hacim artışını 125-250-300 cc aralıklarında torktan yana kullanmış. Beygir gücü aynı oranda artmış olsaydı x max 125 cc teknolojisi 250 cc de 20,1kw, 300 cc de ise 25,2 kw olurdu ancak 250 cc ve 300 cc arasındaki 50 cc hacimdeki güç artışını gözardı etmemek lazım.

Yakıt performansları:

125 cc nin 100 km oralama yakıt tüketimi 2,7lt (Yamah Resmi Sitesi)
250 cc nin 100 km ortalama verisi Yamaha sayfasında yer almasa da 3,1lt (Kullanıcı Hesaplaması)
300 cc nin ise 100 km de ortalama tüketim verisi 3,2 (Yamaha Resmi Sitesi)

Hayat şartlarında ise ben 125 cc X max ile uzun yolda 2,5lt- 3lt arasında, şehiriçinde 2,1-2,5 lt arasında tüketirken, benzer kullanımımla 250 cc de uzun yolda 2,4-3,2 lt şehiriçinde 2,7-3,4 lt,
gene ben 300 cc ile uzun yolda 2,4-3lt şehiriçinde 2,8-3,4 lt yakıt tükettim.

2020 Haziran Fiyat durumları:

X max 125 ABS    31.750 TL
X max 250 ABS    35.900 TL
Maalesef vergi dilimi nedeniyle 300 cc ülkemize sıfır olarak gelmiyor ama az kullanılmışlarını 37.000 TL civarında bulabilirsiniz.

Tercih Konuları ve Öneriler: 

X Max Motosikletinizi tercih etmeden kullanım amaçlarını belirleyiniz.

Şehiriçi ağırlıklı mı kullanacaksınız   X Max 125 sizin aracınız. Artçınız da yoksa şehirdışı yolculuklarda 110-120 km aralığında konforlu bir şekilde seyehat edebilir 130 km son sürate erişebilirsiniz. Şehiriçi kullanımızda önemli derecede yakıt tasarrufu sağlar X Max konforu ve güveniliriliğinden ödün vermezsiniz. Cebinizden boşa bir kuruş bile çıkartmazsınız.

Şehiriçi ve Şehirdışı yolculuklarınız aynı oranda ise X Max 250 sizin aracınız. Şehiriçinde artçım var, şehirlerarası yollarda tek gidiyorsanız bu aracı seçebilirsiniz. Böylece yakıt tüketimimi şehirdışı yolculuklarınızı yaparken de düşük tutmuş ve en uygun performansı almış olursunuz. Şehiriçinde biraz fazla yaksanız da tüh keşke bir üst motoru tercih etseydim demezsiniz.

Şehiriçinde yüküm var, zaten uzun yolu da motosikletle yapmayı seviyorum diyorsanız X Max 300 sizin aracınız. Hafta sonları artçınızı alıp gönül rahatlığı ile şehirdışına kaçabileceğiniz, şehiriçinde az kullandığım için yakışına önem vermiyorum, zaten daha küçük hacimli alsam aynı yükle aynı yakıtı yakardım diyebileceğiniz motosiklet bu.

Umarım Yamaha'nın efsane serisi X Maxinizi tercih edrken yazım size yardımcı olur. Diğer markaların da bu yelpazeyi yakalaması umuduyla. Tekeriniz düz bassın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder