24 Ocak 2017 Salı

Motorsiklette Yan Sanayi Tehlikesi


Bildiğiniz gibi tüm dünyada motorsikletlerimiz için çeşitli parçalar üreten belli başlı yan sanayi şirketleri var. Bu şirketlerden bazıları kendi garantilerini veren piyasaya son derece kaliteli ürünler sunan şirketler ama çoğu yan sanayi şirketinin kalitesi tartışılır.

Bu yazımda gözümle şahit olduğum ve sizler için fotoğrafladığım sakıncalı bir durumu paylaşmak istedim.

Tüm motorseverler orijinal aksesuarların pahalılığı konusunda bir tartışmaya girerler. Bu tartışmalar ancak yan sanayi parça konusunda uzlaşarak ya biter ya da tehlikeli bir hal alır. Kendi motorum olan Yamaha X Max de bagaj taşıma demirinin 480 TL + işçilik olduğunu biliyorum. Bir de çanta koydunuz size toplam maliyet 1200 TL leri buluyor. Yok mu bunun yan sanayisi? Evet artık var. Yerli üretim bagaj taşıma demiri 250 TL civarında satışa sunuldu. Başta çok güzel dediğiniz duyar gibiyim.

Geçtiğimiz günlerde bir arkadaşımız yepyeni N maxine bu parçayı yarı fiyatına temin etti ve aldı. tamamen aliminyum döküm olan bu parça orijinali ile aynı görüntüye sahip. Üzerine bir de şık çanta aldı ve 1200 TL den kurtularak toplam 800 TL gibi bir rakama bu işini halletti ya da hallettiğini sandı.

Üzerinden bir hafta geçti, çantasında sadece bir kilit ve hafif bir çantayla giderken bir çukura girdi. Yoluna devam ederken arkasından gelen ses ile durdu. Manzara şok edici. Çanta yerinde değildi. yetkili bir servis tarafından istenmeyerek takılan yan sanayi demir kırılmış ve çantası yola fırlamıştı. Allah yardım etti ki yoğun olmayan trafikte ciddi kazalar yaşanmadı. Şimdi son durumun fotoğraflarını ekliyorum. Dökümün kalitesi tartışılır. Elimle baktığımda köpüksü bir maddeye benzettim.



Siz siz olun ucuza kaçacağım diye kalitesi test edilmemiş yan sanayi parçaları kullanmayın. Ne kendinizi ne de başkasını trafikte tehlikeye atmayın. Yerli girişimcileri de baltalamak istemiyorum. Elbette yedek parça konusunda ileriye gitmeliyiz, elbette kendimizi geliştirmeliyiz ama kimsenin hayatını riske atmadan.

2 yorum:

  1. Bu ürünün nereden alındığını paylaşıp, firmaya bildirirseniz onlar da önlemini alırlar.

    YanıtlaSil
  2. neler çektim ben bu yan sanayiiden sonunda yan sanayiisi olmayan motosiklet satın aldım valla:))

    YanıtlaSil